Monday, March 10, 2008

WANITA & KELUARGA TERCINTA



Selamat menyambut cahaya mata kepada pasangan yang telah menyambut kelahiran tahun ini. . Tak kisahlah anak ke berapa pun . Barakallahu fi kumm..Bertambah bilangan generasi pewaris untuk dakwah ini hendaknya.. Dan ada masih beberapa orang akhawat lagi yang sedang menunggu kelahiran… semuga di permudahkan Allah dan selamat sejahtera.. Amin.

Kehidupan yang terus berlalu dan berkembang harus di tangani dengan bijak dengan Kefahaman slam yang betul. Rumah tangga dan keluarga merupakan medan kita yang pertama. Keberantakan dan Kegagalan di medan ini akan turutmempengaruhi kelancaran perjalanan dakwah di luar sana. Rajin - rajinla berbincang dan berkongsi tip tentang Pengurusan rumahtangga dan pendidikan anak-anak di antara sekelian ikh /akwt .

Sentiasa peka kepada perkembangan anak-anak, permasaalahan dan gejala negative yang mungkin melanda mereka .
Semak kembali sejarah silam kejayaan tokoh-tokoh ulama dan dai ie yang berjaya . Sediakan biah solehah untuk anak-anak, bentuk jati diri mereka, kerana mereka merupakan asset untuk masa depan ummah..
Inilah tanggung jawab kita yang tiada galang gantinya .

No comments:

ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHI WABARAKATUH...
Perjalanan ini masih jauh.. langkah perlu diatur dengan teliti. Kuatkan semangatmu, cekalkan hati agar mampu mengadap Allah Rabbul izzati dengan jiwa yang tenang bersama kemenangan atau syahid!!