Monday, March 10, 2008

sukan ria - 2007

Sepanjang tahun 2007 akhawat ke hulu ke hilir dengan bermacam-macam urusan dan aktiviti, formal atau tak formal, sedikit sebanyak perlu sesekali berhenti tarik nafas atau cas semula bateri yang kian lemah. Lantaran itu SUKAN RIA khas untuk seluruh akhawat ISMA telah berlangsung dengan meriahnya. Pada 11 dec 2007, hari ahad bermula seawal jam 8 pagi hinggalah 1.30 tengah hari di padang dan dewan besar Sek.Datuk.Abd.Razak [SDAR]. Pakej lengkap dengan sarapan pagi dan makan tengahari.,! Akhawat dapat merasakan keseronokan beriadah dan bersukan disamping bawa bersama kenalan dan madu’.
Sukan Ria ini turut di sertai oleh puteri KRIM NS. Suasana amat harmoni dimana pasukan-pasukan adalah dibentuk dengan menggabungkan berbagai peringkat usia dari remaja hinggalah kedewasa. Kelihatannya akhawat walau pun agak telah berusia tetapi tetap meggerunkan anak-anak remaja malahan mereka lebih dominan dalam banyak acara dan aksi. Terima kasih kepada team ikhwah yang bertindak sebagai PA system controller merangkap petugas am.
Acara yang berlangsung ialah perlawanan bola jaring , badminton, ping pong,, catur dan batu seremban… kebanyakkan acara adalah melalui proses kalah mati.
Cuaca hujan renyai-renyai , gelanggang yang agak licin sebenarnya membuatkan akhawat lebih bersemangat dan rasa teruja.. Bukan selalu dapat main hujan…
Di akhir sesi akhawat masing-masing menerima hadiah kemenangan hasil titik peluh dan team
ukhuwah mereka dalam menyahut cabaran pasukan lawan. Setiap akhawat yang hadhir diraikan dengan door gift sebagai kenangan.
Acara sukan sebegini diharapkan akan menjadi tarikan madu’ atau kenalan ISMA untuk turut merasakan sama aktiviti ISMA.. Disamping untuk stamina dan kesihatan akhawat juga. Mudah-mudahan akan menjadi salah satu faktor mereka untuk terus bersama dan ikut serta dalam program tarbiyah.
Satu yang menarik juga ialah Sukan Ria ini bukanlah di anjurkan oleh biro sukan atau riadhah, tetapi adalah inovasi dari biro keluarga yang dikenali sebagai lujnah ‘buyut’. Ajknya pun boleh tahan hebatnya…

Syabas.. Jumpa lagi dihujung 2008 insyaAllah

No comments:

ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHI WABARAKATUH...
Perjalanan ini masih jauh.. langkah perlu diatur dengan teliti. Kuatkan semangatmu, cekalkan hati agar mampu mengadap Allah Rabbul izzati dengan jiwa yang tenang bersama kemenangan atau syahid!!